cerita satu.

selamat berkenalan semula.
lama-lama sekali baru gua update.
itu pun gua kena tukar password sebab lupa.
masuk ini dah tiga kali gua tukar password.
setiap kali tukar gua mesti tulis kat kertas
dengan harapan kalau otak gua lupa,spare kertas ada.
tapi setiap kali gua lupa password,gua cari kertas.
kertas pun gua lupa letak kat mana.dem!

lupa kan pasal password,panas hati gua.
gua nak cerita.
gua dah tahun tiga di mesir.
penuh dengan tidur.
semalam gua tengah tidur.
dengan harapan esuk gua buleh mandi wajib.
tiba-tiba.datang mamat mana entah buka lampu.
ini gua panas lagi.
gua buka mata nipis.
nak 'aim' sapa yang buka lampu.

ahhh,gua bangun.
gua pergi kat mamat tu.
gua lempang dia lima kali.
jari dia yang buka lampu tu gua cucuh dekat karen eletrik.
jari dia yang lain gua kapit kat pintu.
gua sangat puas.
walaupun gua buat semua tu dalam mimpi gua.

selepas tu gua bangun.
mamat tu maseh di rumah gua.
dia tengok gua dengan gaya ustaz sambil membebel dan tazkirah.
gua tension sambil berjalan masuk bilik sambung tidur.
gua nak teruskan mimpi tadi.
harap-harap lagi kejam.

dem.tak berjaya gua nak mandi wajib.

1 ulasan:

ahlibet berkata...

lepas geram nmpak..hahaha